Blogger Backgrounds

Tuesday 22 November 2011

intro !!!

masyaallah, lamanya sy tinggalkan "coretan insan kerdil" ni..huhu... apakan daya, sy terlalu sibuk dgn urusan dunia...itulah manusia kan?? terlalu sibuk mengejar dunia sampaikan kebanyakkan manusia lupa akan kehidupan yang kekal abadi....
emm, actually, mmg hajat hati nak update my blog, tapi tak sempat plus tak de idea, 2 yg blog ni terbengkalai kejap....hehe..^_^ n sbb 2 jgk sy namakan entry kali ni "INTRO"...
nak tau x sbb ape??
sbb hopefully, ni permulaan untuk sy BERHIJRAH......doakan sy ea!!!!~_^
alhamdulillah, akhirnya sy berjaya jgk menjejakkan kaki di taman ilmu & budi ni,(uia gombak)... syukur, alhamdulillah...
emmm, teringat kenangan msa mula2 menjejakkan kaki di bumi uia ni, ( masa ari pendaftaran)...sedih sebenarnya, sbb kna mai sendiri...tp, alhamdulillah, ada Pak Long Man (sepupu abah) yg ambk sy di stesen LRT gombak & hantar sy kt uia...
klu x, terpaksa nek taxi...huhu...
sebenaqnya, bukan mak n abah xmau hantar, tp sy yg berkeras nk mai sendiri, sbb sy xnak susahkan sesape...
lagipun, sy kn dh besaq, so, kna la berdikari sikit kn??
ok, stop la cite pasal sy...xpenting pun...hehe...
ni, kat bawah da puisi, baca la ye...
& nt komen la...hehe....^_^
Ya allah, Yang Maha Besar,
Terima Kasih Ya Allah atas rahmat yg telah Kau berikan...
walaupun acap kali diri ini tergelincir dari landasan-Mu...
& setiap kali itulah, Kau sentiasa memberiku peluang utk bertaubat & kembali ke Jalan-Mu...
tak pernah Kau biarkan diriku terkapai-kapai keseorangan..
& walaupun aku sering melupakan-Mu bila diriku gembira,
tapi tidak pernah walau sedetik pun Kau tinggalkan aku...
dikala diriku susah @ senang...
Hebatnya kasih sayangMu ya Allah...
Bertuahnya aku menjadi hamba-Mu...
Terima kasih Ya Allah,
Terima kasih Ya Rahman...
Alhamdulillah Ya Allah,..
Ya Allah, kau peliharalah diriku dari hasutan syaitan yg direjam,
& kau lindungilah aku dari terpedaya dgn keindahan dunia yg sementara...
Ya Allah yang Maha Pemurah,
Bimbinglah aku ke jalan-Mu,
& janganlah pernah Kau pesongkan hatiku setelah Engkau beri aku petunjuk & Hidayah-mu...
Ya Allah, aku insan lemah yg sering kali tewas dgn hasutan nafsu....
ampunkan aku Ya Allah...
ampunkan aku Ya Allah....
Kurniakan kepadaku keampunan-Mu ya Rahman...
Kurniakan kepadaku keredhoan & kasih sayang-Mu Ya Allah...
Ya Allah yg Maha Besar,
Matikan aku dalam keadaan beriman & bertaqwa kepada-Mu Ya Allah...
Ya Allah, kurniakan juga rahmat & kasih syg-Mu kpd kedua ibu bapaku di dunia & akhirat,
amin Ya Allah...
Ya Allah, aku takut akan azab-Mu Ya Allah...
mampukah aku untuk menjadi penghuni syurga-Mu ya Allah??
Layakkah aku??
layakkah seorang manusia berdosa sepertiku berada di syurga-Mu??
layakkah seorang hamba yg sering lalai & leka dgn nikmat dunia sepertiku menghuni syurga-Mu??
layakkah seorg ank yg sering menyusahkan kedua ibu bapanya berada di Jannah-Mu??
Layakkah aku Ya Allah??
tapi, aku tahu, tiada yang mustahil bagimu Ya Allah...
doaku, semoga diri yg penuh dosa & noda ini mendapat keampunan-Mu,
menjadi hambu-Mu yg beriman & bertaqwa,
menjadi seorg hamba yg sentiasa berusaha untuk berhijrah ke arah kebaikan,
& berjaya di dunia & akhirat,
& sentiasa berusaha untuk memperbaiki diri,
menjadi anak yang solehah, yang sentiasa mengembirakan hati kedua ibu bapa,
menjadi isteri solehah, yg sentiasa mengembirakan suami (insyaAllah-jika berpeluang)
menjadi manusia berguna & berjasa pd agama-Mu,
& semoga aku berjaya menjadi insan terpilih menghuni syurga-Mu Ya Allah...
amin.....
amin Ya Rabb...
*mesti pelik kan??
emmm, ape yg peliknye??
hehe, sebenaqnya, msti semua pelik kn, permulaan entry ni mcm funny2 sikit tp puisi 2 puisi sedih....xkena la kan??
sy xreti sebenaqnya nk create ayat n tulis blog, tp galak nk ada blog sendiri...
tp xpa, hopefully, kita sma2 ambk pengajaran dari puisi 2...
n semoga kita semua layak menjadi tetamu & penghuni di Syurga Allah...amin...
& before sy tutup entry sy ni, nk tya sikit...bole??
bole ke xbole ke, sy nk tya jgk.....
mcm na kehidupan kita semalam & ari ni??
ada perbezaan @ perubahan x??
kalau ada, perubahan 2 kearah kebaikan ke keburukan??
n mcm na plak dgn ari esok?? (insyaAllah, klu Allah panjangkan umor kita)
sudahkah kita bersedia klu Allah ambik nyawa kita sekarang??
@ esok @ lusa???
sudahkan anda bersedia??
kita disuruh untuk mengingati mati supaya kita sentiasa berusaha untuk memperbaiki diri kearah yang lebih baik...
pesanan sy, buat diri sy khasnya, & buat kita semua amnya,...
gunakanlah kesempatan, ruang & peluang yg Allah berikan ini untuk BERHIJRAH KE ARAH KEBAIKAN & perbaikilah diri....
BERTAUBATLAH SEBELUM TERLAMBAT & KEMBALILAH KE JALAN YANG BENAR....
manfaatkanlah masa sihat sebelum datang masa sakit,
masa lapang sebelum datang masa sempit,
masa muda sebelum datang masa tua,
masa kaya sebelum datang masa miskin,
& masa hidup sebelum mati...
sama-samalah kita beristighfar & lakukan tranformasi diri SEKARANG....
TRANSFORM DIRI ANDA MENJADI HAMBA YANG TAAT PADA SANG PENCIPTA YANG ESA.....
jom berubah......

0 comments: